we're under the sheets and you're killing me

Godmorgon!
Idag känner jag mig bra mycket piggare trots att hela min uppenbarelse
håller på att upplösas i snor. Fortfarande lika fräscht.
Men idag ska jag inte bara ligga hemma i soffan, nej för solen lyser idag
också så det får bli en liten promenad in till stan. Visserligen borde jag inte
spendera några pengar där för imorgon bär det av till Ikea!
Jag och Sandra bokade oss två platser på pensionärsbussen så imorgon
bitti är det vi som kliver upp i ottan och drar iväg. Och ja, Emeli, när jag
kommit hem därifrån och fixat här hemma så ska du äntligen få se bilder
på lägenheten. Bättre sent än aldrig!
Men jag behöver lite hjälp. Jag ska nämligen köpa en matta att ha i
vardagsrummet men jag kan verkligen inte bestämma mig.
Tapeterna är ljusgråa med en typ roströd fondvägg med silvriga ringar.
Så ta en titt på mina mattalternativ:


Ikea GISLEV, 195 kr (helt klart prisvärd!)


Ikea HAMPEN, 399 kr. (svart ryamatta helt enkelt)


Rusta, 499 kr. (också en ryamatta, antagligen bäst färg men dyrast)

Först var jag stensäker på att det var den svarta ryamattan jag skulle ha,
men sen tyckte alla att jag var idiotisk som skulle köpa en svart matta för
den skulle dra åt sig allt. Då hittade jag den översta mattan, den billiga grå
som faktiskt är riktigt fin. Men jag vill så gärna ha en ryamatta!
Så hittade jag rusta-mattan som också är fin (rusta är inte att underskatta!)
men kanske lite lite för dyr när jag hittat en för 195 kr.. Hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: Em - Mamma till Malva, 090925.

Hm. Vad klurigt! Min favorit är såklart den svarta ryan, men som sagt - det drar ju åt sig en del. Du har visserligen inget pälsigt hos dig, men däremot damm etc. Tror dock en svart rya ser mindre dammig och lortig ut än en svart korthårig sak.



Är det samma storlek på dem allihop? Alltså, jag tycker du ska strunta i priset och helt enkelt köpa den du kommer trivas bäst med. Köper du den billigaste bara för att den är billig så kommer du säkert vilja byta ut den snart och då får du spendera mer money ändå. Vår rya hittade vi på Klädkällaren, kostade ca 800:-, samma storlek på rusta kostar 499, men det var värt att lägga ut extra för vi är så nöjda! :)



nu måste jag springa och fånga in den där snabba krypungen jag har! iiiih!

2010-05-04 @ 15:59:35
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva, 090925.

mohaha - krypunge infångad! hon var på väg att dra ner en tung lampa över sig själv!



tänkte bara tillägga att vår rya alltså har en färgkombo som inte finns på rustis - annars hade det ju varit korkat att betala mer såklart!

2010-05-04 @ 16:02:50
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Vic

Sv: Men vad underbart att höra :)! klart det kommer mer

2010-05-04 @ 19:10:05
URL: http://victoriatornegren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0