i wish my smile was your favorite kind of smile



Jag är uppe sent. För jag är ledig imorgon. Efter en riktigt kass vecka
så är jag ledig för en dag. Jag tänker mig sovmorgon och nymålade
naglar. Hälsa på farmor och farfar. En sväng på stan. Andas. Njuta.

I veckan har jag haft jobbigt på jobbet.
Ofräscha rum. Klagomål från gäster. Övertid. Ansvar. Öppning.
Vädret har varit alldeles fantastiskt i vår stad i helgen och jag har
mest varit inomhus. Ilska.
Men, så kan det vända lika snabbt. En lördagskväll när man helst
av allt bara ville slå sönder någonting så har man nyfunna vänner som
man får komma hem till. Skratt. Avslappning. Och det där magontet
man hade några dagar tidigare är som bortblåst.
Det spelar ingen roll att man ska kliva upp klockan 4 på morgonen och
att man kommer vara trött, för man vill bara stanna en liten stund till.
Och när de sedan dyker upp dagen efter på jobbet för att äta frukost
och tycker att man har gjort goda våfflor och bjuder hem en för en
filmkväll, då vet man att trots att det varit en skitvecka så var den ändå
ganska bra. Tack.

Imorgon är det måndag. Ny vecka, nya tag. Värme i magen.
Helglängtan. Sol i sinne.

Kommentarer
Postat av: maya

Malin! Haha ja, jag har mycket saker att säga och det har hänt så fruktansvärt mycket!!! du anar inte... när kommer du ner? =)

2010-05-11 @ 22:52:59
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: maya

ska skriva upp det! =) Jag jobbar den helgen där men vi måste ses iallafall =)

2010-05-12 @ 08:30:27
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0