wrap me in a great big bow.





Att slå in julklappar har alltid varit lite av en fetisch i min familj.
En fetisch jag valt att inte hoppa på på grund av vissa faktorer.
För det första så är det svindyrt, alla papper och snören och
bollar och dekorationspryttlar de köper blir ju typ dyrare än själva
julklappen. För det andra tar det väldigt mycket tid, jag har slagit in
5 julklappar ikväll och det tog ungefär en och en halv timme
(och kom då ihåg att jag kör ju den enkla varianten av inslagning).
Och för det tredje så kräver denna lilla hobby ett enormt tålamod,
en egenskap jag i vissa lägen kan besitta men när det kommer till
att pyssla, så har jag den inte. Men jag tycker ändå att jag i år gör
hyfsat fina paket ändå, enkla men stilrena.
Däremot så älskar jag att själv få fina paket och uppskattar verkligen
att det finns folk som orkar lägga ner energin på att göra dom.

I år har jag varit extremt sen med att köpa julklappar.
Jag minns att jag sa till mig själv där någon gång i oktober att jag nog
tänkte börja köpa dem ganska snart för att inte bli så stressad och inte
fullständigt ruinerad på en gång. Sedan hände något, jag är inte säker men
jag tror att det heter någonting med jättemycketjobb.
Så här sitter jag nu, 2 dagar innan julafton och är inte klar. Alls.

Men det blir nog bra det här!

Kommentarer
Postat av: Em - Mamma till Malva.

Duktiga du! Jag gjorde ett överambitiöst paket till var och en, resten fick bli enkla. För som du skrev tar det ju en sån jääämurns tid! :o



Den där klänningen, btw, finns på rea både på hemsidan och i butikerna. Himla göttans! Har rean inte börjat hos er? Du borde norpa en, den är faktiskt supernice!



Jag minns faktiskt inte kjolen, men jag kan föreställa mig & det låter helt klart som en vinnare. Tycker vi kör på den! ;)



Puss på dig hjärtegryn, saknar dig <3

2010-12-22 @ 22:47:09
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0