Hemmafru


(Jag har fått nya brillor i veckan)

Nu är det minsann dags för en liten uppdatering.
Särskilt som jag idag känner att jag har en fixardag!
På något märkligt sätt så tog jag mig upp imorse vid 10-tiden
(vintertid i och för sig, så egentligen var den ju 11).
Men då ska jag tillägga att de senaste nätterna har blivit sena.
Sen har jag städat hela lägenheten grundligt. Och jag kan ju säga
som så att lägenheten har aldrig varit snyggare och jag har aldrig
varit ofräschare. Usch vad äckligt det var här.
Efter städningen så tog jag ner onödiga grejer till förrådet och tog
upp en fin lampa. Det börjar bli mörkt nu alltså.
Nu har jag nyss kommit hem efter en sväng på stan med Ronja,
vi har ätit lunch på subway och jag har köpt toapapper som jag varit
utan i 2 dagar. Fråga mig inte hur jag klarat mig utan.
Om ett par timmar har jag tvättid. Ja, ni hör ju själva hur vuxenpoängen
bara rasar in och slår mig i huvudet.

Igår såg jag förresten Maud Olofsson. Jag serverade på en middag för
670 personer. Maud var någon slags huvudperson. Lite överskattad
om jag ska vara ärlig. Men jag känner mig sjukt nöjd med min insats
trots en hyfsad baksmälla.

För att runda av det hela så tycker jag att det har varit en bra helg.
Nu ska jag diska och sortera tvätt.

Kommentarer
Postat av: ida

Jäklar vad du har fixat och donat idag! Kul att du tycker om kaklet! :D Ja jag ska ta o kolla upp hur det ser ut med skolan här framöver, vad passar dig bäst, helgdag eller vardag? kramisar!

2009-10-25 @ 17:19:02
URL: http://idahedman.blogg.se/
Postat av: Mamma

Gud vad duktig du är!

2009-10-25 @ 20:20:27
Postat av: Em

Du är ju vuxnare än vuxnast & lika duktig som vuxen!



Jag funderar på att åka till Eddan över en helg i början av nästa år (Pete & jag ska ta med Malva till UK i mars, men då blir det inte så mycket tid till att träffa vänner, mest släkt, så vi tänkte ta varin "egenhelg" också). Jag tycker verklish du borde följa med!



Puss o Hej!

2009-10-26 @ 17:14:05
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0