Operation: överlevnad


(ja, det är min cykel som står där och ser tragisk ut.)

Jag avskyr vintern.
Detta är ingen nyhet, alla som känner mig vet att jag gör det.
Och det är ingenting som blir bättre med åren, snarare sämre.
Jag har frusit som en liten hare hela natten. Ska det vara så va?
Jag måste alltså köpa en ny pyjamas, typ en fodrad overall.
Varenda gång jag klagar på vintern och att jag fryser så fruktansvärt
så säger alla att jag bara ska klä på mig mer. Det fungerar inte.
Tror ni inte att jag har provat? Lager på lager på lager på lager.
Min kropp kan inte hantera kyla, det är den enkla sanningen.
Varför tror ni att jag har tjugoniotusen knutar i ryggen och vaknar av
smärta varje natt? Jo, för att jag konstant fryser och spänner mig som
en stålsträng. Believe me, jag känner mig själv.
Och ja, nu ligger det snö kvar på backen vilket betyder att det är kallt ute.
Kanske -2 grader. Jag kommer att frysa i min lilla ulljacka och man skulle
ju kunna tycka att jag kan ta på mig täckjackan istället. Men nej.
Om jag använder den nu när det är -2 och ändå fryser (tro mig, det kommer
jag att göra), vad ska jag då använda när det är -25? Detta är en tuff kamp
om överlevnad.

Jag vet att halva stan är överlycklig nu och redan har sprungit ut i garaget
och putsat skotern och dammat av skranan. Men jag är inte lycklig.
Jag saknar Edinburgh. Det var kallt som fasiken där också, men bättre.
Fattar ni att nu kommer det vara såhär, fast värre, tills i April.
Jag funderar på att stanna inomhus tills dess, men jag skulle antagligen
bli ganska hungrig. Dessutom har jag ett par fina skor hos skomakaren som
jag måste hämta. Åh! Ännu en sak att hata med vintern. Alla mina skor.
Alla mina fina klackar som inte kommer att få se dagens ljus på länge, länge.

Så, nu är jag klar. Eller, jag skulle kunna go on forever om min avsky
till vintern men då slutar ni ju läsa ändå. För jag tycks på något ofattbart
sätt vara ensam i detta ogillande. I don't get it.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Schluta gnäll och gilla läget hördu!!

2009-11-06 @ 12:20:16
Postat av: Ida din kääääääääääre kusin

Håll med ronja! Schluta gnäll å gilla läget!



Eller, far till edinburgh då? Där har du int snö, eller iaf inte såm mycket.

2009-11-06 @ 17:21:04
Postat av: diana

vilken söt blogg du har :)

2009-11-06 @ 22:22:46
URL: http://dianasl.blogg.se/
Postat av: Naima

Hej på dig ! :)



Fin blogg



Var gärna med och svara på min dagens fråga



- Tycker du att det borde finnas en strikt åldergräns för arr kunna blogga ?



Kram // Naima ( www.naaimas.blogg.se )

2009-11-07 @ 12:28:43
URL: http://naaimas.blogg.se/
Postat av: TILDE

fin blogg :)

allt bra med dig?

2009-11-07 @ 17:23:15
URL: http://batmans.webb.se
Postat av: Em

Jag förstår din frustation, babes. Vintern är kräk. Man skulle varit gravid nu istället - det är som att bo i en bastu hur kallt det än är. xxx

2009-11-08 @ 13:43:29
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0