Semester

Hejsvej!
Jag har efter en nästintill dygnslång resa äntligen kommit fram till Öland.
Igårkväll tog jag nattåget (som blev en oväntat trevlig upplevelse) till Stockholm.
Väl framme så virrade jag runt inne på Centralen en stund, lämnade min resväska
i ett skåp och när jag tillslut hittade ut därifrån klockan 8 på morgonen så försökte jag
hitta ett subway. Det finns inte. Sveriges största stad har inte subway. Åtminstone inte
i centrum. Tragiskt tycker jag. Men men, jag hittade ett annat litet café vid namn Kofi
eller nåt sånt. För 59 riksdaler fick jag mig en ciabattasmörgås med ost & skinka
och en latte. Helt okej tyckte jag. I nästan 2 timmar satt jag där och fördrev tiden,
tack och lov för mobilt bredband!
Men klockan 10 beslutade jag mig för ett snabbt kik i lite affärer.
På Monki hittade jag 2 fina linnen för 25 kronor styck!

Men klockan 12 var det dags för avfärd igen. Då med Silverlinjens buss till Öland.
Redan vid ombordstigning möts jag av den första besvikelsen. Det finns inga
uttag för datorer. Kul, hur ska jag nu underhålla mig i 7 timmar?
Men jag somnade av rätt länge och det var skönt ända tills jag vaknade och insåg
att mitt huvud flugit runt som en drogpåverkad ballong eller nåt.
Och när det är en sisådär 4-5 timmar kvar att åka kör fnitterpatrullen igång bakom
mig. Det skrattas och klappas och tjoas och dras i min stol och jag blir fruktansvärt
irriterad men vill inte säga åt 2 "små" tjejer. Och när det är ungefär 2 timmar kvar
att åka får jag ett sms som får det att bränna bakom ögonlocken fast jag lovat mig
själv att det inte skulle hända. Jäkla skit.

Nu är jag iallafall framme och ska försöka njuta av semester i en dryg vecka.
Det är förmodligen lättare sagt än gjort eftersom mina syskon tycks vara värre
än någonsin och det går inte en minut utan att den ena slår den andra.

Jaja, hoppas ni har det bra!

Kommentarer
Postat av: Em

Vilken resa! Att du orkar, stackars lilla skrutta. & inget datorlekande blev det heller. Min baby! Aha, så det är där du håller hus. Vad typiskt, för vi var faktiskt där och badade häromdagen ju. Vi bor i Bläsinge nära Mörbylånga, så vi är faktiskt söder om er, hihi ;) Imorgon åker vi hem. Bajs att vi inte kunnat träffas. Men du MÅSTE försöka komma ner i vinter och hälsa på mig och bejbis. Saknar dig så mycket. Puss puss puss.

2009-07-31 @ 22:13:28
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Em

Oh, ja, jag har hört det. Men frågade barnmorskan om det och hon sa att toxoplasma nästan aldrig påträffats i Sverige, det handlar om något enstaka fall, men de är skyldiga att informera om risken. Det kan finnas i kattbajs och...vad var det mer? Kött eller något tror jag. Och Charlie bajsar ju bara ängelbajs, såklart, hihi ;) Missing you! Puss.

2009-08-04 @ 19:23:12
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0