Jag ser ut om en fisk


Okej. Jag betalade 400 spänn för att visa upp mig som en fisk.

Och det ska jag leva med tills jag är 24 år. Det är alltså mitt id-kort

jag pratar om. Jag ser ut som en gädda och det är inget skämt.

Fasen också, jag saknar redan att använda mitt pass.


Nåväl, imorgon ska jag inviga gäddkortet för då ska jag och min

stjärnsyster Mallan gå ut. Det blir en fördrink i min enkla boning sen

styr vi mest troligt kosan mot mitt nya häng, O'learys. Jag har med hjälp

av Facebook fått reda på att det ska vara någon slags "Irländsk pubafton"

där imorgon. Vilket betyder att jag och Malin kommer att hamna bredvid ett

gäng 45-åringar som gillar öl och att stöta på 19-åringar som oss.

Men det blir nog bra, jag ser fram emot detta. Särskilt som yr.no lovar sol

och 20 grader till kvällen. Uteservering!


Ikväll tar jag det lugna fisken. Jag var ytterst nära att hoppa i pyjamasen

och stänga ner butiken vid femtiden. Men Ronja sa att det inte gick för sig.

Så istället har jag glott på Sex and the city och nu sjunger jag lite.

Men nu börjar klockan närma sig 8 och då är det faktiskt okej att sova.


Kommentarer
Postat av: Em

Funderar på vilket som är värst; gädda eller hamster? Jag behöver ju visserligen inte använda mitt Edinburgh bus pass i Sverige, men det är ändå en plågsam påminnelse om hur pinsamt det var varenda gång jag skulle åka buss :p

2009-07-23 @ 14:01:16
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Ronja

nej det går verkligen inte för sig! tur för dig att du lydde mitt råd.

2009-07-31 @ 21:17:30
URL: http://ronjahusdahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0