Hej vinterland.

Nu är det vinter. På allvar.
Så därför sitter jag här, oförmögen att lämna lägenheten.
Det är alltså (enligt internet) 11 minusgrader. I Edinburgh är det +6.
I Egypten är det +27. Den stora frågan är, vad gör jag här?
Men nu får jag snart bita i det sura äpplet och gå ut, för klockan 4
så ska jag jobba på mitt första julbord. På fredag stänger vi hotellet.
3 veckors ledighet, vilket betyder att det kommer att bli en fattig månad.
Men ärligt talat så kan jag inte bry mig mindre. Jag vill och behöver vara ledig.

Om en vecka är det julafton. Kan inte ens påstå att jag längtar särskilt
mycket. Måste vara första gången. Men ja, det blir väl mysigt.
Har bara ett par sista julklappar att panikhandla nu.

Tillsist vill jag bara bjuda på världens finaste jullåt,
som också får mig att sakna min bästa vän Emeli väldigt mycket.


Kommentarer
Postat av: Ida

jaa, visst blev det fint! Jag har just varit ute på en promis i vinterkylan, tyckte faktiskt att det var härligt! Liksom så där friskt! och nu har jag med julledigt! :D

2009-12-16 @ 14:59:01
URL: http://idahedman.blogg.se/
Postat av: sofia

Jag vill ge dig en värmade kram snart..

2009-12-16 @ 23:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0